Πότε περάσαμε το 4ο κύμα;

 

Το 4ο κύμα εστιάζει στην επιστήμη του καφέ, την εμμονή στη λεπτομέρεια και την άψογη εμπειρία γεύσης.  Οι καταναλωτές γνωρίζουν πλέον τι πίνουν, έχουν την απαραίτητη εμπειρία και γνώση από το 3ο κύμα, και μπορούν να κρίνουν τις ποιότητες. Η συμβολή του barista γίνεται πλέον καίρια για την δημιουργία ενός ποιοτικού ροφήματος. Τέλος, πλέον μπαίνει στην φιλοσοφία του κόσμου να εντάξει στην καθημερινότητά του και άλλους καφέδες εκτός από espresso, καθώς με τόσες διαφορετικές ποικιλίες και τρόπους επεξεργασίας, έχει την πολυτέλεια Να βρίσκει πολύπλοκες, ιδιαίτερες και πάνω από όλα γευστικές επιλογές.

 

Τα καθοριστικά χαρακτηριστικά του 4ου κύματος

 

  • Η επιστήμη του καφέ
  • Η Ακριβής μέτρηση στο καβούρντισμα
  • Η Βαθιά κατανόηση των ιδιοτήτων του καφέ
  • Η Χημεία νερού
  • Η ανάπτυξη του εξοπλισμού παρασκευής

 

 

Μια ματιά στα προηγούμενα κύματα καφέ

 

Η αγορά του καφέ αναπτύσσεται σε κύματα ή αλλιώς – στην επίσημη παγκόσμια ονομασία – “waves”. Η ανάπτυξη περιγράφεται καλύτερα ως 5 κύματα ανάπτυξης. Κάθε κύμα έχει τα καθοριστικά χαρακτηριστικά και παράγοντες που το καθιστούν μοναδικό και ξεχωριστό.

 

Τα κύματα του καφέ είναι τα παρακάτω:

 

1ο κύμα – Παραδοσιακή καλλιέργεια καφέ – βασισμένη στα εμπορεύματα, την μαζική κατανάλωση και την κυριαρχία της παρασκευής χύμα καφέ φίλτρου. Στις αρχές του 19ου αιώνα εφευρέθηκε ο στιγμιαίος καφές όπου μετέπειτα χρησιμοποιήθηκε από μεγάλες εταιρείες όπως η Nestle και μέσω του ονόματος Nescafe εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο.

 

2ο κύμα καφέ – Επώνυμες αλυσίδες, κουλτούρα των coffee shop και κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού – ο καφές αλλάζει πρόσωπο και γίνεται πιο ποιοτικός. Συστήνονται στους καταναλωτές ροφήματα που δεν γνώριζαν όπως ο  espresso και ο latte. Είναι τότε που θα κάνουν την εμφάνιση τους και τα μεγαθήρια του καφέ, οι αλυσίδες Starbucks και Dunkin’ Donuts.

 

3ο κύμα καφέ – Χειροποίητος καφές, εστίαση στην ποιότητα, microroasting και διαφάνεια προμήθειας – Κατά το 3ο κύμα ο καφές γίνεται το επίκεντρο της καφετέριας και των barista. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της εποχής είναι η πιο άμεση επαφή με τον κόκκο. Ξεκίνησαν λοιπόν να αγοράζουν καφέ απευθείας από τον παραγωγό χωρίς ενδιάμεσες εταιρείες καβουρντίσματος. Σε πολλά καφέ πλέον το ψήσιμο γίνεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του καταστήματος. Η τάση πλέον θέλει σχεδόν αποκλειστικά specialty coffee ανώτερης ποιότητας, από συγκεκριμένες φάρμες με ανώτερα κριτήρια επεξεργασίας.  Πλέον έχουν γίνει απαραίτητες οι γνώσεις για την χώρα προέλευσης και το προφίλ της κάθε ποικιλίας ώστε ο ψήστης και ο μπαρίστα να την διαχειριστούν ανάλογα. Πλέον τα μικρά καφέ που αγοράζουν κόκκους απευθείας από μικροφάρμες και έχουν εξειδικευμένους barista έχουν πάρει το μερίδιο τους στην αγορά του καφέ.

 

 

Και κάπου εδώ ήρθε η ώρα να σας συστήσουμε το 5ο κύμα καφέ!

 

Το 5th Wave είναι το αποκορύφωμα και των τεσσάρων προηγούμενων «κυμάτων» της βιομηχανικής ανάπτυξης, όπως ορίζονται στο Πλαίσιο Ανάπτυξης της Παγκόσμιας βιομηχανίας καφέ. Αντανακλώντας την εποχή που ζούμε, το 5ο κύμα αντιπροσωπεύει ένα κβαντικό άλμα στην εκτέλεση που απαιτείτε για την ικανοποίηση των επιθυμιών και των φιλοδοξιών του σημερινού αφοσιωμένου χιλιετούς κοινού και της επόμενης γενιάς (Gen Z) του καφέ. Οι σημερινές επιχειρήσεις του 5ου κύματος δημιουργούν και προσφέρουν με συνέπεια εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εμπειρίες σε σαφώς καθορισμένο κοινό. Το 5ο κύμα καφέ εισάγει την νοοτροπία της διαρκούς προσπάθειας για αριστεία και τελειοποίηση της κάθε διαδικασίας.

 

Η ποιότητα και η κλίμακα ανάπτυξης είναι σχετικές. Το 5ο κύμα καφέ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αποτέλεσμα πρέπει να είναι υπερβολικά ακριβό ή ότι πρέπει να επεκταθεί σε εκατοντάδες roastery. To 5ο κύμα δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα του καφέ καθώς πολλοί άλλοι κλάδοι ταυτίζονται βαθιά με την σημερινή ανάγκη να αναβαθμιστεί η ποιότητα και να αυξηθεί η εμπειρία των πελατών προκειμένου να διατηρηθεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα υιοθέτησης του 5ου κύματος καφέ είναι το concept του Starbucks Reserve, που δημιουργεί μια νέα διάσταση της εμπειρίας των πελατών στο μεγαλύτερο πάροχο καφέ στον κόσμο.

 

 

Στην IL TOTO βρισκόμαστε πάντα στο επίκεντρο των εξελίξεων. Μαθαίνουμε, ερευνούμε, δοκιμάζουμε και προετοιμαζόμαστε για το επόμενο βήμα. Στόχος μας είναι να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία καφέ και να σας συστήνουμε συνεχώς σε νέες ποικιλίες και εμπειρίες καφέ.